Jak Optimatis usprawniał pracę zdalną w czasie pandemii COVID? Historia naszego klienta.

Udostępnij post

„Epidemia koronawirusa i konieczność podjęcia szeregu środków w celu przeciwdziałania COVID-19, także przez pracodawców, spowodowała upowszechnienie się pracy zdalnej, “pracy”  dotychczas występującej na polskim rynku stosunkowo rzadko.”

Raport firmy Deloitte

O projekcie

Początek 2020 roku przyniósł nam nie tylko nieznane dotąd wyzwanie w postaci pandemii COVID-19, ale także ogromne trudności dla przedsiębiorstw na całym świecie. Nagle firmy zostały rzucone na głęboką wodę, a codzienne funkcjonowanie zmieniło się nieodwracalnie. Rozsynchronizowanie nastąpiło  w wielu organizacjach, które z dnia na dzień, musiały dostosować się do nowej rzeczywistości.

Jednym z najważniejszych wyzwań, z jakimi musiały się zmierzyć przedsiębiorstwa, było wprowadzenie pracy zdalnej. Coś, co jeszcze niedawno wydawało się odległą przyszłością, stało się koniecznością w zaledwie dwa tygodnie. Firma, która nie miała wcześniej żadnych doświadczeń z tym trybem pracy, musiała błyskawicznie opracować plany, aby umożliwić zatrudnionym osobom wykonywanie ich obowiązków z domu. Wiele organizacji musiało zainwestować w niezbędne narzędzia i infrastrukturę, aby zapewnić płynne funkcjonowanie zdalnych miejsc pracy.

Nasi klienci również musieli stawić czoła licznych wyzwaniom, nie tylko związanym z dziedziną informatyczną. Dzisiaj chcemy podzielić się historią współpracy z firmą, z którą mieliśmy kontakt od kilku lat i której pomogliśmy w rozwoju systemu JIRA Service Management.  Jest to jedno z wiodących przedsiębiorstw na polskim rynku w swojej branży, zatrudniające kilka tysięcy pracowników w centrali i wielu oddziałach. 

W marcu 2020 roku, gdy pracownicy zaczęli prace online, pracodawca zapewnił im niezbędne narzędzia, takie jak laptopy, drukarki i inne urządzenia przenośne. Ponadto wiele osób, które wynajmowały mieszkania, zdecydowało się zabrać ze sobą meble biurowe, takie jak biurka, krzesła czy nawet lampy. Biura w centrali stały opustoszałe. Firma zanotowała, kto i jakie przedmioty zabrał ze sobą, jednak gdy pierwsze zamieszanie opadło, nadszedł czas na przeprowadzenie dokładnej inwentaryzacji.

Realizacja

Klient zgłosił się do nas o pomoc, szukając rozwiązania, które usprawni skomplikowany i czasochłonny proces. Chronologiczny proces współpracy przedstawiamy w punktach poniżej:

Korzyści

Dzięki naszej współpracy udało się osiągnąć wiele korzystnych rezultatów:

Dzięki Jirze, udostępniającej nowoczesne i elastyczne narzędzia możemy wdrożyć u każdego klienta, szyty na miarę - system inwentaryzacji.

Nasza wiedza i współpraca z odpowiednimi działami (nie tylko IT)  na każdym etapie projektu, były kluczowym składnikiem sukcesu.

Jesteśmy gotowi zaprojektować to rozwiązanie również w Twojej firmie, ponieważ
„Yes, We Can!”.

Poznaj funkcje
Jira Service Management

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.