Jak w Optimatis pomagamy branży Retail

Udostępnij post

Ostatnio branża retail jest pod ogromną presją. Pandemia koronawirusa spowodowała, że w mgnieniu oka zmieniła się sytuacja rynkowa, a widmo kryzysu gospodarczego spędza przedsiębiorcom sen z powiek.

Dla wielu właścicieli firm szansą na uniknięcie bankructwa stało się przeniesienie usług do świata online.

Jednak działania online to nie tylko zapewnienie klientom zakupów przez internet. To szereg projektów, które tworzą w organizacji kulturę pracy mądrze wykorzystującą rozwiązania informatyczne. To całościowa koncepcja automatyzacji i kontroli przepływu informacji, zgłoszeń zapotrzebowania i incydentów, spięcia procesami poszczególnych działów organizacji.

W ostatnim czasie realizowaliśmy w Optimatis szereg projektów, które obejmowały swym zasięgiem działania firm z branży retail.

Poniżej znajdziesz listę najważniejszych obszarów wsparcia, jakie zapewniamy firmom handlowym:

Sprawny przepływ informacji pomiędzy działami firmy.

Aby firma była odporna na czasy kryzysu, musi działać jak jeden organizm. Poszczególne działy biznesowe – marketing, administracja, logistyka – powinny planować swoją pracę, uwzględniając wzajemne potrzeby. Do tego potrzeba płynnego przepływu informacji w firmie.

Dlatego wspieramy działy biznesowe, oferując im rozwiązania informatyczne w zakresie automatyzacji zamówień, obsługi usterek i awarii.

Poniesienie jakości obsługi klienta.

W trudnej sytuacji ekonomicznej wzrasta znaczenie customer experience. Klienci szukają poczucia bezpieczeństwa oraz szybkiej, bezproblemowej obsługi. Nasze rozwiązania wspierają komunikację z klientem, przyjmowanie i ticketowanie zgłoszeń.

Rozwijamy także moduły self-service oraz technologię AI w obsłudze klienta. Tworzymy bazy wiedzy firmowej, z której klienci mogą korzystać samodzielnie.

Usprawnienie procesów reklamacji produktów.

Nieświeże produkty, wady, niezgodności z przyjętymi standardami to sytuacje, które obniżają wiarygodność oferty. Dlatego warto zainwestować z oprogramowanie, które zadba, aby proces reklamacji był możliwie jak najmniej dotkliwy zarówno dla sklepu, jak i klienta.

Szybkie przyjęcie reklamacji i wsparcie klienta w rozwiązaniu problemu jak nic innego buduje zaufanie do marki, co jest wartością szczególnie cenną w okresie zwiększonej konkurencyjności na rynku.

Zwiększenie lojalności klientów.

Obsługa posprzedażowa to konieczny element, gdy chcesz przywiązać klientów do swojej marki. Lojalność klientów jest na wagę złota, bo generuje zysk ze sprzedaży bez konieczności inwestowania w zdobycie nowych klientów.

Dlatego też rozwiązania, które oferujemy w Optimatis dla branży retail, uwzględniają obsługę kart klienta oraz zarządzanie promocjami.

Kontrola posiadanego asortymentu.

Usprawniamy zarządzanie produktami w sklepie. Wdrażamy narzędzia, które pozwalają na masową obsługę wielu kluczowych procesów – kontrolę cen produktów, wystawianie faktur, dokonywanie korekt stawek VAT, przyznawanie zwroty czy korygowanie cen kategorii produktów.

Usprawnienie zarządzania w punkcie sprzedaży.

Wdrażamy działania związane ze standaryzacją oprogramowania, integracją systemów kasowych, fiskalizacją kas i legalizacją wag.

Zapewnienie wsparcia informatycznego w punkcie sprzedaży.

Przestoje spowodowane awariami sprzętu czy infrastruktury informatycznej to dla sklepu ogromne straty finansowe, a także wizerunkowe.

W Optimatis pomagamy utrzymać infrastrukturę informatyczną przedsiębiorstwa handlowego i dbamy o stan urządzeń. Dokonujemy przeglądów okresowych drukarek fiskalnych, wag, kolektorów, sprawdzarek cen, drukarek zapleczowych.

Dzięki systematycznym audytom zapewniamy bezpieczeństwo i ciągłość funkcjonowania łańcucha dostaw.

Uruchamianie nowych punktów handlowych.

Wspieramy rozwój przedsiębiorstw handlowych, oferując narzędzia do zarządzania uruchamianiem kolejnych filii. Porządkujemy procesy, przyśpieszamy ich realizację, co optymalizuje koszty.

W jakim obszarze możemy Ci udzielić wsparcia?

Porozmawiaj z Robertem Gontkiewiczem i poznaj przykłady prac realizowanych dla branży retail. Zobacz jak w praktyce może wyglądać projekt dostosowany do Twoich potrzeb.

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.