POZNAJ CZŁONKÓW
NASZEGO ZESPOŁU

Wysoka jakość usług
i szerokie kompetencje

Nasze doświadczenia zawodowe oraz znajomość innowacyjnych technologii, łączymy ze specyficzną wiedzą branżową, i gruntowną znajomością realiów biznesowych.

Nasi eksperci i konsultanci posiadają dogłębną wiedzę o rynku usług doradczo-wdrożeniowych w obszarze narzędzi IT co pozwala im wiarygodnie dobrać rozwiązanie dopasowane do klienta.

Artur Sygnatowicz

Ekspert

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, doradzający w obszarze projektów związanych z zarządzaniem Usługami IT (ITSM) oraz portfelem projektów PPM, jak również projektów dotyczących zarządzania bezpieczeństwem IT. Posiada bogatą praktykę zawodową w tworzeniu i realizacji strategii działania przedsiębiorstw, zarządzania organizacją IT oraz w doradztwie biznesowym dla firm. W trakcie swojej kariery zawodowej, zrealizował ponad 50 projektów informatycznych. W Optimatis odpowiada za doradztwo biznesowe i informatyczne, a także kieruje projektami w zakresie zarządzania informatyką i bezpieczeństwem systemów informatycznych.

Zanim dołączył do zespołu ekspertów firmy, przez ostatnie 9 lat pracował dla CT Partners SA, gdzie doradzał w zakresie zarządzania informatyką i bezpieczeństwem systemów informatycznych, prowadził także szkolenia w zakresie service desk oraz zarządzania wiedzą. W latach 2003 – 2007 pełnił funkcję Członka Zarządu i Dyrektora ds. Informatyki w Infor Systems Polska Sp. z o.o. Doświadczenie zawodowe na stanowisku członka zarządów, odpowiedzialnego za działalność operacyjną i projekty informatyczne, zdobywał również w firmach Arcus Sp. z o.o., Docusoft Sp. z o.o., Consulting &Training Partners SA oraz Blue Bridge Sp. z o.o. gdzie był Prezesem Zarządu firmy.

Ukończył Wydział Elektroniczny Politechniki Warszawskiej, Studium Menadżerskie w Austriackiej Izbie Gospodarczej w Polsce oraz Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie.

Jest aktywnym członkiem wielu branżowych stowarzyszeń, m.in. takich jak: HDI International Certification Standards Committee, The Information Systems Audit and Control Association (ISACA Poland) oraz IT Service Management Forum Polska. Założyciel Help Desk Institute w Polsce.
Jest certyfikowanym audytorem wiodącym systemów ISO/IEC 27001, ISO/IEC 20000, a także certyfikowanym audytorem HDI®.

Marek Mlonka

Dyrektor Operacyjny / Atlassian Solution Architect

Specjalizuje się w obszarach zarządzania usługami i procesów wsparcia. Ma za sobą wiele złożonych projektów budowy i wdrożenia modeli usługowych, monitorowania jakości świadczonych usług czy doskonalenia organizacji IT.

Wieloletnie praktyczne doświadczenie zdobył pracując w dużych organizacjach o rozproszonej strukturze organizacyjnej, (takich jak PGNiG czy PGE Systemy) zarządzając zespołami I i II Linii Wsparcia IT nadzorując wdrożenie monitorowania usług IT czy też uzgadniając z Biznesem SLA. Posiada wszechstronne rozeznanie rynku narzędzi ITSM (zarządzanie zgłoszeniami oraz monitoring) a także aspektów miękkich – komunikacja oraz badanie satysfakcji

W 2008r., nominowany w kategorii „Osobowość Roku” konkursu Lider Wsparcia organizowanego przez HDI Poland. .Finalista programu „Lider Wsparcia 2008” w kategorii Przedsięwzięcie Roku 2008 w ramach projektu „Wdrożenie i rozwój narzędzia do obsługi wsparcia informatycznego” zrealizowanego przez Departament Informatyki, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.

Absolwent Polsko Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.

Paweł Świdziński

Expert- Solution Architect

Doświadczony konsultant w zakresie usprawniania procesów zarządzania usługami informatycznymi, ITIL® Expert. W swojej karierze zawodowej przeprowadził wiele projektów związanych z optymalizacją IT oraz back – office w organizacjach użyteczności publicznej oraz w firmach komercyjnych. Zarządzał zespołami specjalistów w wielu, również międzynarodowych projektach, związanych z wdrażaniem procesów obejmujących usługowy model zarządzania IT oraz implementacją narzędzi ITSM, a także innych systemów informatycznych w firmach z sektora energetycznego i usługowego.

Zanim dołączył do zespołu Optimatis, pracował jako starszy konsultant w CTPartners gdzie prowadził szkolenia z zakresu zarządzania usługami IT i alokacją kosztów oraz brał aktywny udział w projektach z obszaru ITSM. Wcześniej kierował projektem budowy Pionu Usług IT spółki PGNiG Serwis, świadczącej usługi IT, finansowo-księgowe i kadrowo-płacowe dla spółek z grupy kapitałowej PGNiG, a następnie był kierownikiem Pionu. Odpowiadał za zarządzanie pracą pionu i jego zespołów pracowniczych oraz nadzorował realizację projektów technicznych dla Spółki.

Bogate doświadczenia zawodowe zdobył w firmach z branży energetycznej. Jako kierownik odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój biznesowych systemów informatycznych pracował dla spółek takich jak: TOK-GZE (Grupa Tauron), Vattenfall Business Services Poland, Elektrociepłownie Warszawskie.

Paweł jest certyfikowanym trenerem ITIL prowadzącym specjalistyczne szkolenia oraz warsztaty z obszaru zarządzania IT, budowy katalogu usług, alokacji kosztów usług. Posiada certyfikaty ITIL® Expert, Lean IT® Foundation, Prince2® Foundation oraz Master’s Certificate in Project Management (PMI). Absolwent wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej.

Mieczysław Karoń

Expert – Project Manager

Mieczysław doradza w zakresie zarządzania departamentem IT w firmach, w tym optymalizacji kosztów IT, rozwoju oraz utrzymania infrastruktury informatycznej. Specjalizuje się w zarządzaniu zespołami ludzkimi w ramach prowadzonych projektów oraz koordynacją grup projektów w oparciu o współpracę z partnerami zewnętrznymi. W codziennej pracy umiejętnie łączy bogate doświadczenie zawodowe z kompetencjami technicznymi do budowania strategii oraz podnoszenia efektywności działów IT. Posiada wieloletnie, rozległe doświadczenie zawodowe na kierowniczych stanowiskach w korporacjach i środowisku międzynarodowym.

Zanim dołączył do zespołu Optimatis, przez ostatnie dwa lata, pracował w firmie ATM SA, pełniąc odpowiednio funkcję Dyrektora Działu Aplikacji Wewnętrznych a następnie Wydziału Informatyki w spółce. Odpowiadał za rozwój i utrzymanie infrastruktury informatycznej oraz optymalizację kosztów wydziału. Wcześniej, jako Koordynator ds. informatyzacji w Kulczyk Holding SA, zarządzał działem IT w grupie Kulczyk Holding/Kulczyk Investment a także był odpowiedzialny za wdrożenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych poprawiających efektywność pracy departamentów biznesowych. W latach 1996 – 2010 w grupie KBC zarządzał Departamentem Informatyki oraz Administracji. Od roku 1996 związany z Towarzystwem Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. oraz TUnŻ Warta SA, gdzie pracował na stanowisku Dyrektora IT. W latach 2008 – 2010 pełnił funkcje Dyrektora Departamentu Administracji w grupie, w tym w Kredyt Banku, TUiR Warta SA oraz TUnŻ Warta SA, a także Członka Zarządu i Wiceprezesa w spółkach Kredyt Trade oraz Warta Nieruchomości. Wcześniej, w latach 2002 – 2008, był Członkiem Komisji Informatyzacji w Polskiej Izbie Ubezpieczeń (PIU), gdzie pełnił także funkcję Przewodniczącego Komisji Standaryzacji Informacji (2007 – 2008) oraz był Członkiem Grupy Ekspertów IT przy UFG (2003 – 2008).

Absolwent Elektroniki na Politechnice Warszawskiej.

Krzysztof Tomkiewicz

Expert – Solution Architect

Specjalizuje się w doradztwie informatycznym z obszaru analizy, modelowania procesów oraz zarządzania usługami IT i back-office’u. Zanim dołączył do zespołu Optimatis, jako Ekspert ITIL w firmie ITC SA był odpowiedzialny za prowadzenie projektów i audyty z zakresu zarządzania procesowego usługami IT, a następnie opracowanie metodyki wdrożeń i utrzymanie usług wsparcia użytkowników IT w branży finansowej i transportowej.

Krzysztof posiada ogromne doświadczenia zawodowe związane z działalnością edukacyjną i szkoleniową. Przez wiele lat związany z Wydawnictwem IDG Poland SA, najpierw jako Kierownik, następnie Conference Manager, kończąc karierę zawodową na stanowiskach Dyrektora Forum CXO i Dyrektora Działu Konferencji. Zakres obowiązków Krzysztofa obejmował w szczególności nadzór i koordynację działań merytorycznych oraz organizacyjnych związanych z planowaniem i realizacją projektów konferencyjnych, a także obsługą klienta w wydawnictwie oraz koordynacją budżetu i działań handlowo – marketingowych. Dodatkowo, przez sześć lat jako Dyrektor ds rozwoju usług szkoleniowych CTPartners SA, odpowiadał za harmonogram działań konferencyjnych i szkoleń w spółce.

Aktualny dorobek szkoleniowy Krzysztofa obejmuje aktywną działalność edukacyjną w następujących organizacjach:

eduFuturo – Trener i wykładowca – opracowanie i prowadzenie autorskich szkoleń z zakresu komunikacji, zarządzania procesami IT, marketingu usług IT, zarządzania zmianą.

Fundacja Governica – Fundator, Prezes Zarządu.

Autor ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu teorii niezawodności, diagnostyki technicznej i tomografii oraz wielu artykułów z zakresu marketingu i zarządzania. Prelegent i uczestnik licznych konferencji naukowo-technicznych i biznesowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zarządzania usługami IT na Politechnice Warszawskiej. Absolwent oraz Doktor Nauk Technicznych o specjalności diagnostyka techniczna Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.

Magdalena Czaja

Key Account Manager

W Optimatis odpowiada za  budowanie i utrzymywanie relacji z klientami oraz za procesy związane z obsługą klienta. Jej domeną jest obszar IT oraz cyber-bezpieczeństwo. Wsłuchujac się w potrzeby klientów zajmuje się także kreacją nowych usług w naszej ofercie.

W wolnym czasie uprawia sporty wodne, jeździ na rodzinne off-road, poszerza wiedzę odnośnie rozwiązań IT oraz interesuje się hortiterapią.

Rafał Wilczewski

Atlassian Solution Engineer

Specjalizuje się w zarządzaniu aplikacjami serwerowymi ze szczególnym nastawieniem na produkty Atlassiana oraz infrastrukturą IT. Fascynuje go możliwość wykorzystania IT do automatyzacji i możliwości wykorzystania technologii we wzroście firm 😉

Przed dołączeniem do zespołu Optimatis, pracował jako administrator sieci i systemów, zajmując się przede wszystkim utrzymaniem i rozwojem struktury potrzebnej do świadczenia usług związanych z dostarczaniem internetu.

Wielokrotnie sprawdził się w projektach o szerokim zakresie tematycznym, realizując między innymi zagadnienia związane z monitoringiem infrastruktury IT, wdrażaniem klastrów wirtualizacyjnych oraz rozwiązań opartych o konteneryzację, rozwojem oprogramowania, czy automatyzacją codziennych zadań. Ma doświadczenie w zarządzaniu zarówno infrastrukturą chmurową, jak i tą znajdującą się „na miejscu”. W swojej pracy wykorzystuje nowoczesne narzędzia i wzorce, mające zastosowanie w administracji IT.

Entuzjasta tematów związanych z bezpieczeństwem sieciowym oraz systemami GNU/Linux.

Kamil Surowiec

Atlassian Specjalist

Z wykształcenia ekonomista, prywatnie pasjonat motoryzacji. Ambitny profesjonalista z 6-letnim doświadczeniem w IT i 3-letnim doświadczeniem jako administrator i programista systemów.

Posiada szeroką wiedzę w zakresie wdrażania i obsługi systemów kolejkowych, głownie JIRA.

Zanim dołączył do zespołu Optimatis pracował jako administrator sieci i systemów, zajmując się przede wszystkim utrzymaniem i rozwojem struktury potrzebnej do świadczenia usług w organizacjach użyteczności publicznej oraz w firmach komercyjnych, takich jak Poczta Polska czy PGE.

Brał czynny udział w wielu projektach realizowanych dla spółki Poczty Polskiej, m.in. „EODI – Elektroniczny obieg dokumentów i informacji” czy „Envelo 3.0”.
Ponadto w swojej pracy wykorzystywał technologie open source, w tym Linux, JBoss, Apache Tomcat, HaProxy czy Docker, produkty dedykowane dla przedsiębiorstw i zachodnich systemów ubezpieczeniowych, takie jak: OpenText Documentum, SAG webMethods, a także produkty firmy Microsoft.

Karolina Dylewicz

Atlassian Solution Engineer

Po wielu latach pracy z klientami w Polsce i za granicą, swoją przygodę z IT zaczęła w świecie licencjonowania produktów Microsoft dla przedsiębiorstw. Jako konsultantka doradzała klientom z Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii w zakresie licencji grupowych, w środowisku wirtualnym i on-premise. Zdobyte wiedza i doświadczenie, otworzyły jej kolejne możliwości.

W 2018 roku zaczęła pracę w software house, który prowadził projekty dla firmy skandynawskiej. Obejmowały one digitalizację biznesu oraz zwiększenie sprzedaży dzięki wykorzystaniu nowych technologii.. Pracowała w metodologii Agile, głównie z wykorzystaniem rozwiązań Scrum i Kanban. Doskonale odnajduje się w pracy w środowisku międzynarodowym, gdzie może wykorzystać znajomość języków obcych i zagraniczne doświadczenia.

Od ponad 2 lat sukcesywnie zgłębia tajniki produktów Atlassian w wersji Cloud, w szczególności Jira, Confluence i Jira Service Management. Z zaciekawieniem i nieukrywaną radością obserwuje światowe trendy migracyjne na platformę chmurową. Dołączyła do zespołu Optimatis, aby poszerzyć szeregi prężnie rozwijającego się działu wdrażania produktów Atlassian.

Interesuje ją zagadnienie zwiększania produktywności oraz zysków poprzez digitalizację przedsiębiorstw i rozwiązania typu smart office. Bliska jest jej także tematyka Odpowiedzialności Społecznej Biznesu. Prywatnie pasjonuje się tańcami latynoskimi oraz podróżami.

Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.

Tomasz Gajewski

Business Analyst

Tomasz z wykształcenia jest prawnikiem, ale posiada dziesięcioletnie doświadczenie trenera i egzaminatora w branży IT. W Optimatis zajmuje się analitycznym wsparciem projektów z zakresu tworzenia Katalogu Usług, budową baz wiedzy i implementacją ich w Jira i Confluence.

Realizował projekty dla takich firm i organizacji jak KRUS, TVP, MSWiA, KPRM, IKEA, JTI. PGE oraz brał udział w licznych projektach unijnych. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Prywatnie pasjonuje się modelarstwem szkutniczym, a jego największym osiągnięciem jest zbudowanie modelu Titanica w skali 1:200. Podkreśla, podobieństwo między budowaniem modeli statków i modelowaniem procesów biznesowych – w obu przypadkach trzeba zachować właściwy poziom szczegółowości.

Marcin Kokoszka

Atlassian Engineer

Fascynuje go obszar UX, szczególnie w kontekście codziennej pracy ludzi, stąd też narodziła się pasja do rozwiązań Altassiana.

Skupia się głównie na rzeczywistej wartości dodanej. Lubi podejmować się zadań, które mają na celu rozwiązać złożony problem i służyć doradztwem z szerszej perspektywy.

Przeszedł ścieżkę od rozwoju aplikacji do Jiry od strony programistycznej, wsparcia klienta aż po zarządzanie rozwojem produktu. Uczestniczył w wielu projektach dla firm polskich jak i międzynarodowych mających na celu implementację procesów biznesowych i wsparcia klienta.

Jest specjalistą w dostarczaniu rozwiązań rozszerzających bazową funkcjonalność Jiry zarówno za pomocą istniejących aplikacji jak stworzenia całkowicie nowego narzędzia współpracującego z oprogramowaniem Atlassian’a, w szczególności z Jirą i Confluence.

Łukasz Wilga

Atlassian Solution Engineer

Posiada duże doświadczenie w sferze konfiguracji, integracji oraz migracji systemów Jira, a także realizacji projektów z obszaru zarządzania IT związanych z wdrażaniem systemów wspierających procesy ITSM.

Specjalista w zakresie plugin-ów popularnych w środowisku systemów Atlassian’a oraz integracji produktów Atlassian’a z zewnętrznymi źródłami danych poprzez protokoły architektury REST API.

Poza pracą realizuje się jako muzyk – pianista. Gra na fortepianie wymaga systematyczności w pracy oraz ćwiczenia koncentracji i pamięci od najmłodszych lat życia. Dzięki tym doświadczeniom Łukasz bardzo rzetelnie podchodzi do swoich obowiązków oraz potrafi zadbać o najmniejsze szczegóły. Wolny czas spędza na górskich szlakach lub na rowerze.

Jakub Niepsuj

Atlassian Solution Architect

Posiada dużą wiedzę na temat produktów marki Atlassian, wdrażania ich do organizacji oraz migracji i integracji z pozostałymi elementami stosu technologicznego. W aplikacji JIRA projektuje i implementuje obszary IT oraz  backoffice ale także procesy finansowe zgodne z przepisami SOX oraz procesy obsługi kandydatów na pracowników zgodne z RODO. 

Przed dołączeniem do zespołu Optimatis pracował jako System Engineer w wewnętrznym IT, oraz DevOps, przez co posiada dużą wiedzę na temat wewnątrzfirmowych procesów, produkcji oprogramowania, zarządzania infrastrukturą i systemami i sprzętem, incydentami, projektowania i wdrażania polityk IT oraz udoskonalania i optymalizacji pracy. W wolnym czasie poszerza swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa IT. Prywatnie miłośnik motoryzacji, motosportu oraz strzelectwa sportowego.

Olga Gałązka-Chmura

Licences Products Manager

Z wykształcenia psycholog z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym. W tym sześć lat doświadczenia jako manager w placówkach medycznych, który doskonale wie co znaczy zapewnienie niezawodności i funkcjonalności, w tym efektywne zarządzanie powierzonymi zasobami zarówno ludzkimi jak i finansowymi.

Po wielu latach pracy w sektorze ochrony zdrowia dokonała życiowej zmiany i z determinacją w dążeniu do celu postanowiła wejść do świata IT rozpoczynając swoją drogę od certyfikacji ISTQB (International Software Testing Qualifications Board).

Pawel Morawski

Senior Consultant

Doświadczony specjalista i manager w branży IT. Drogę specjalisty IT rozpoczął w Siemens, gdzie jako inżynier wsparcia technicznego dla systemów VAS operatorów mobilnych. W Nokia-Siemens Networks zarządzał zespołem wdrożeniowo-utrzymaniowym specjalistów IT. Przeprowadził wiele wdrożeń rozwiązań informatycznego wsparcia procesów obsługi klienta bazujących na CRM Salesforce oraz systemów optymalizujących pracę działów IT. Przez dwa lata pracował jako Service Level Manager w dużym, globalnym projekcie outsourcingu teleinformatycznego świadczonego przez Atos IT Services na rzecz Siemens, gdzie ITIL był wdrażany i traktowany kanonicznie. Konsultant i praktyk ITIL i Scrum, potrafiący łączyć zalety formalnych metodyk z realiami funkcjonowania organizacji w celu osiągania efektywności działań.

Często powtarza, iż „ludzie komplikują rzeczy w obawie przed prostymi rozwiązaniami …” i tym samym wspiera klientów sugerując proste, przynoszące efekty rozwiązania. Entuzjasta elastycznych rozwiązań chmurowych i wdrożeń opartych metodyki zwinne w szczególności Scrum. Znajomość praktyk rozwiązań ITSM i ESM łączy z pragmatycznym podejściem do ich wykorzystania w organizacjach.

Realizuje się także jako wykładowca akademicki w obszarze informatyki ekonomicznej oraz logistyki i zarządzania. W Optimatis odpowiada za konsulting i wdrożenia w obszarze ITSM oraz ESM.

Adam Gołaszewski

Solution Engineer

Absolwent Cork Institute of Technology. Od ponad 10 lat związany z IT.

W Optimatis zajmuje się wdrażaniem i implementacją rozwiązań Atlassian. Wcześniej pracował w instytucji państwowej, prywatnych przedsiębiorstwach i fabrykach, międzynarodowej korporacji militarnej. Wiedza zdobyta w tak szerokim spektrum branż pozwala mu na swobodny dobór efektywnych rozwiązań. Ciekawość, fascynacja nowymi technologiami oraz potrzeba zrozumienia każdego procesu napędza go do rozwoju.

MCSA, MCSE Certyfikowany profesjonalista Microsoft.

Manuela Junikowska

Atlassian Solution Engineer

Specjalizuje się w automatyzacji procesów, z wykorzystaniem narzędzi skryptowych oraz integracji produktów Atlassian z zewnętrznymi serwisami. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pierwszej i drugiej linii wsparcia technicznego IT w Data Center oraz jako administrator produktów Atlassian – Jira i Confluence.

Wiedzę praktyczną przekuwa w realizację rozwiązań, mających na celu usprawnienie działania procesów ITSM w przedsiębiorstwach. Dużo satysfakcji sprawia jej analizowanie wielowymiarowych zagadnień oraz implementacja rozwiązań. 

Absolwentka Wydziału Informatycznego Politechniki Poznańskiej.

W wolnym czasie lubi wędrować po górach.

Magdalena Cierpiałek

Finance & Administration Manager

Specjalista i manager z wieloletnim doświadczeniem z zakresu kontrolingu, posiadający gruntowną wiedzę z obszaru analizy finansowej, rachunkowości finansowej i zarządczej.

W zespole Optimatis odpowiada za kontroling finansowy i operacyjny.

Swoje doświadczenie zdobywała pracując jako Konsultant oraz Manager Zespołów kontrolingowymi w branży telekomunikacyjnej, IT oraz FMCG. Prowadziła liczne projekty finansowe, wspierała projekty wykonawcze w oparciu o wymagania zawarte w umowach, wspierała konsolidację spółek. Ma doświadczenie w współpracy międzynarodowej ze spółką działającą na prawie brytyjskim.

Olga Balkiewicz – Taciak

Account Specialist

W Optimatis zajmuje się prospectingiem, pozyskiwaniem klientów, wykorzystując Cold Mailing i Cold Calling. Dostosowuje rozwiązania do branży i potrzeb biznesowych klienta. Odpowiedzialna za prowadzenie działań nastawionych na generowanie leadów w oparciu o działania wychodzące pod klienta. Na co dzień pokazuje, że budowanie relacji to kluczowy aspekt zarówno w życiu osobistym jak i w świecie biznesu. Bardzo ceni współpracę, gdzie każdy jest równy i może liczyć na wsparcie zespołu.

Prywatnie pasjonatka sztuk walki, a latem rodzinnego spędzania czasu na łódce.

Optimatis to zespół i wiele ciekawych, zrealizowanych projektów

Zespół Optimatis w ciągu ostatnich kilku lat zrealizował ponad 80 różnych projektów u blisko 40 klientów z różnych sektorów gospodarki.

Wiedza, praktyka i doświadczenie sprawiło, że wiemy co zrobić, żeby Wasze organizacje efektywnie zrealizowały to „czego” rzeczywiście potrzebują.

Obniż koszty wdrożenia ITSM nawet o 80%, zwiększaj dostępność usług i automatyzuj zadania