Digital Service Management – cyfrowa transformacja ITSM

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Cyfrowa transformacja firm usługowych jest dziś tematem wszechobecnym. Mamy coraz większą świadomość, że realizacja strategii biznesowych uzależniona jest od wdrażania nowoczesnych technologii. Pozycję na rynku zyska ten, kto te technologie będzie umiał wykorzystać.

Czy obecne modele zarządzania usługami nadążają za tempem cyfrowych przemian w biznesie? 
Czy ITSM jest w stanie wyjść poza krąg dostarczania biznesowi jedynie technologii i objąć całość procesów w organizacji?

Najwyższa pora, aby IT Service Management przekształcił się Digital Service Management.

Dlaczego ITSM musi ewoluować?

Cyfrowe przemiany spowodowały, że działy IT w przedsiębiorstwach to już nie silosy zamknięte szczelnie w technologicznej bańce. Obecne modele biznesowe opierają się na koordynacji wielu współpracujących ze sobą podmiotów.

Całkiem niedawno na scenę wkroczyła koncepcja ESM, która miała przenieść procesy IT na całość przedsiębiorstwa i tym samym zintegrować IT z biznesem.

Jednak cyfrowa transformacja postępuje w zawrotnym tempie. Oczekiwania, jakie biznes stawia technologii, wymuszają nowe metodologie zarządzania usługami. I oto, zanim ESM na dobre okrzepło, już musi odejść.

Czas na Digital Service Management.

Digital Service Management – więcej niż ESM

Główną różnicą między Digital Service Management a dotychczasowymi modelami zarządzania IT jest skala zarządzania.

DSM to dostarcza usługi IT tak, aby elastycznie reagować na bieżące wyzwania strategii biznesowej przy jednoczesnym zachowaniu całego widoku przedsiębiorstwa. Nie jest skoncentrowana na procesach, ale wynikach, a jej skuteczność opiera się na wykorzystaniu automatyzacji, AI oraz uczeniu maszynowym.

Jednak wprowadzenie modelu DSM niesie zarówno szanse dla rozwoju biznesu, jak i wiele wyzwań.

Czy jesteśmy gotowi na Digital Service Management?

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o DSM, pobierz e-book DSM – cyfrowa transformacja zarządzania usługami.

Oceń ten Artykuł

Czytaj więcej

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.