Jak wybrać (lub zmienić) narzędzie ITSM w firmie?

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Systemy IT Service Management muszą sprostać coraz większym wymaganiom. Z jednej strony powoduje to rozwój cyfryzacji i pojawiające się jak grzyby po deszczu nowe rozwiązania technologiczne, z drugiej – wzrastające oczekiwania użytkowników.

Nic dziwnego, że na rynku dostępnych jest obecnie bardzo wielu dostawców systemów do zarządzania usługami IT. Nawet chcąc wyliczyć tylko najważniejszych producentów, otrzymujemy całkiem pokaźną listę: ServiceNow, Cherwell, Broadcom (CA), EasyVista, Micro Focus, Top Desk, BMC, Ivanti, 4me, Vision Helpdesk, Microsoft, SAP, Freshworks, ManageEngine, Axios, Samanage, IBM, Zendesk, Atlassian.

Jak podają analitycy ResearchAndMarkets cały rynek systemów ITSM w latach 2018-2022 będzie rosnąć o 8,8% każdego roku. Wartość całego runku rozwiązań ITSM wynosi 39,2 mld USD i w stosunku do 2018 roku wzrosła o 5,5%.

Co zrobić z takim dobrodziejstwem? Jak wybrać idealny dla potrzeb firmy system ITSM? Który jest na tyle elastyczny i uniwersalny, że najskuteczniej zrealizuje biznesowe cele organizacji?

Decyzja o wprowadzeniu lub modernizacji narzędzi ITSM z pewnością nie jest prosta. Istnieje wiele kryteriów, jakimi możemy się kierować w ocenie użyteczności:

  • Czy system ITSM będzie dla nas komfortowy w obsłudze?
  • Jakie pociągnie za sobą koszty instalacji i wdrożenia?
  • Na jakiej licencji funkcjonuje?
  • W jaki sposób rozwinie komunikację między zespołami IT?
  • Czy łatwo zaadaptuje się do obecnych procesów w firmie?
  • Czy jest zgodny ze standardami ITIL?
  • Czy pozwala na sprawne raportowanie?

To tylko kilka z wielu pytań, jakie warto sobie zadać, zanim ostatecznie wybierzemy nowy system do zarządzania usługami IT. Chcesz poznać więcej? Zajrzyj do naszego e-booka Jak wybrać najlepszy system ITSM. Zgromadziliśmy tam 46 pytań związanych z funkcjonowaniem systemu ITSM. To kompletna checklista, która pomoże Ci krok po kroku przeanalizować, czy wybrane narzędzie ITSM spełni Twoje oczekiwania.

Checklistę możesz także wykorzystać, aby sprawdzić, na ile Twój obecny system ITSM jest funkcjonalny i nowoczesny. Może pora na zmianę?

Pobierz e-booka Jak wybrać najlepszy system ITSM. 46 pytań, które pomogą Ci to zrobić.

Oceń ten Artykuł

Czytaj więcej

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.