Jira Service Management jako standardowa platforma pracy dla działów wsparcia i operacji IT

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Jira Service Management zastąpiła niedawno platformę Jira Service Desk. Nowa odsłona oprogramowania to jeszcze ściślejsza współpraca między zespołami operacji IT i zespołami pomocy technicznej. Jednak Jira Service Management została stworzona nie tylko z myślą o wsparciu obszarów IT, ale także o działach biznesowych w firmie, aby optymalizować przepływ pracy i ułatwić komunikację.

Spis treści

Kluczowe wyzwania zespołów IT

Obecnie działy IT nie mogą być jedynie centrum kosztów dla firmy, ale być przede wszystkim źródłem wartości dla biznesu. Nowe trendy technologiczne, takie jak chmura, DevOps i Agile, powodują, że strategia zarządzania obszarem ITSM musi się ewoluować.

Na pierwszy plan wysuwa też się potrzeba zarządzania ryzykiem. Systemy informatyczne w firmach to coraz bardziej złożone układy, a co za tym idzie także bardziej narażone na awarie.

Jednak minimalizowanie negatywnego wpływu incydentów poprzez jak najszybsze przywrócenie normalnego działania usług wymaga sprawnej komunikacji między zespołami IT.

Niestety wiele istniejących rozwiązań ITSM wzmacnia silosy kulturowe i narzędziowe między zespołami programistycznymi i operacyjnymi. Przepływy pracy są ociężałe, a procesowanie zmian nie nadąża za rzeczywistymi wymaganiami firmy.

Na dodatek utrzymanie sprawności wielu systemów ITSM wymaga dużego nakładu pracy konsultantów lub wyspecjalizowanych ekspertów, co generuje wysokie koszty. Nie są wystarczająco elastyczne i nie integrują całości środowiska IT.

Jira Service Management – wszystko w jednym pudełku

Twórcy Jiry Service Management zmienili myślenie o dostarczaniu firmom usług ITSM. Zamiast oferować oddzielne (i kosztowne) moduły, zaoferowali zespołom to, czego potrzebują od razu po uruchomieniu systemu. Następnie zapewnili elastyczną integrację Jiry Service Management z aplikacjami Marketplace, udostępniając możliwość podłączenia Jiry do setek aplikacji zewnętrznych na co dzień wykorzystywanych przez firmę.

Wystarczy spojrzeć na ilość integracji, jakie domyślnie oferuje Jira Service Management, żeby dostrzec, jak bardzo uniwersalne jest to rozwiązane. Warto tu wymienić przede wszystkim Opsgenie do zarządzania alertami wychodzących z dowolnego procesu w Jira. W niedalekiej przyszłości w zasobach Jiry pojawi się także kluczowa integracja z Insight do zarządzania zasobami i konfiguracją oraz Halp do prowadzenia rozmów.

Jira Service Management to platforma, na której mogą działać zespoły różnych działów.

Przetwarzanie żądań, incydentów czy zmian jest o wiele bardziej przejrzyste, a dostarczanie usług klientom z łatwością osiąga oczekiwany poziom określony w umowach SLA.

Jedna platforma dla działów wsparcia i operacji IT to także wyższy zwrot z inwestycji. Jira Service Management oferuje niskie ogólne koszty licencji i łatwe wdrożenie.

Kluczowym aspektem staje się także czas niezbędny na jej wdrożenie. Wysoka elastyczność rozwiązania oraz prostota interfejsu powodują, że pierwsze efekty możemy zauważyć już po 3 tygodniach od wdrożenia.

Jira Service Management – doceniane narzędzie do kompleksowego zarządzania IT

Gartner ma interesujące badania klientów, które pokazują, że Atlassian, oferując Jira Service Management, staje się jednym z pięciu najlepszych dostawców ITSM. Badania Peer Insights konsekwentnie pokazują, że Atlassian ma wysoko ocenianą ofertę ITSM.

Jeśli chodzi o uznanie analityków, firma Forrester przyznała rozwiązniu Jira Service Management dobre wyniki w rankingu Wave for Enterprise Service Management (ESM) przez ostatnie dwa lata z rzędu.

Istotnym zagadnieniem w ramach wdrożeń Jira Service Managmenet jest to, że wychodzi ono znacznie poza tradycyjny model ITSM. Funkcjonalność i elastyczność rozwiązania pozwalają je zastosować do wielu procesów IT, integrować z działami programistów, wspierać procesy DEVOPS i zapewniać wysoką jakość pracy Service Desk.

Samo oprogramowanie jest ważne, ale bez odpowiedniego wsparcia procesowego niewiele dzięki niemu osiągniemy. 

Jak zastosować Jira Service Management w Twoim dziale IT?

Porozmawiaj z nami i skorzystaj z naszego doświadczenia.

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.