JSM jako system wsparcia współpracy w obszarach DevOPS/IT Operations

Udostępnij post

Systemy IT, które wspierają biznes, muszą dziś nieustannie się zmieniać. Firma walcząca o wysoką pozycję na rynku musi nie tylko sprawnie zarządzać środowiskiem IT, lecz także zwinnie modyfikować cyfrowe rozwiązania w zależności od potrzeb klientów i pracowników. Jednak dla wielu organizacji działanie zgodnie z założeniami DevOps to ciężki orzech do zgryzienia. 

Pomóc może narzędzie, które zostało stworzone właśnie po to, aby wspierać współpracę DevOps. 

Jira Service Management.

Spis treści

DevOps – wyzwania i problemy

Managerowie odpowiedzialni za obszar działania DevOps w firmach zmagają się z wieloma wyzwaniami:

  • Jak dostarczać większą liczbę funkcji oprogramowania i zapewnić wysoką jakość?
  • Jak skrócić czas realizacji nowego oprogramowania ?
  • Jak sprawnie zarządzać wymianą informacji pomiędzy obszarem budowy oprogramowania i wsparciem IT?

Ponadto chcą mieć pewność, że w trakcie wprowadzanie nowych wersji oprogramowania najważniejsze usługi są zawsze dostępne. Chcą dostarczać wartość szybciej, jednocześnie zmniejszając ryzyko zmian.

Aby tak się stało zespoły DevOps muszą posługiwać się narzędziem, które przede wszystkim umożliwi przełączanie się między różnymi narzędziami używanymi przez dział rozwoju oprogramowania i dział wsparcia IT. To minimalizuje opóźnienia wynikające z wymiany informacji np. za pomocą programu pocztowego.

Jira Service Management – odpowiedź na wyzwania DevOps

Jira Service Management to platforma, która zachęca zespoły IT, aby wspólnie odpowiadały za wydajność i jakość dostarczanych funkcjonalności. Pomaga osobom odpowiedzialnym za Dev/DevOps łączyć tworzenie, wdrażanie i utrzymanie na wspólnej platformie opartej na Jirze.

Dzięki temu, że zespoły IT pracują na jednej platformie, mogą szybko tworzyć nowe produkty i usługi, przyspieszać zmiany w środowisku produkcyjnym i bezpiecznie naprawiać incydenty, aby krytyczne aplikacje i usługi biznesowe zawsze funkcjonowały.

Jeśli Twój zespół rozwoju pracuje na Jirze Software na pewno doskonale radzi sobie z planowanymi pracami. Co jednak z nieprzewidzianymi incydentami? A przecież zespoły DevOps muszą sobie poradzić z obydwoma.

Jira Service Management pozwala nadać priorytet pracom zarówno planowanym i nieplanowanym tak, aby nie zakłócać tych pierwszych i sprawnie reagować na drugie.

Jira Service Management – narzędzia, które wspierają DevOps

Rozwiązanie Atlassiana zostało wyposażone domyślnie w narzędzia, które ułatwiają zarządzanie obszarem DevOps dzięki włączeniu Opsgenie jako części Jira Service Management Cloud.

Dzięki tej integracji możesz eskalować incydent do poważnego incydentu w Opsgenie, który wyśle alerty i powiadomienia do odpowiednich zespołów, aby szybko rozwiązać incydent przy użyciu techniki swarmingu.

Jira Service Management pozwala też trafniej wprowadzać zmiany dzięki wykorzystaniu informacji z narzędzi programistycznych i całej infrastruktury oraz integracjom z popularnymi narzędziami CI/CD (Bitbucket Pipelines, Jenkins i CircleCI).

Jira Service Management – przykład wdrożenia w branży retail

Jedna z sieci sprzedaży detalicznej rozwijała aktywnie swoje punkty sprzedaży, dbając o pozytywne doświadczenia gości szczególnie podczas globalnej pandemii. W miarę rozwoju zespół DevOps stawał się coraz bardziej przytłoczony żądaniami wysyłanymi za pośrednictwem programu Slack, aby uzyskać dostęp do nowych usług i uzyskać pozwolenie na wdrażanie kodu.

Ponieważ programiści używali już oprogramowania Jira, wykorzystano go także do zarządzania usługami w zakresie rozwoju i operacji IT, uruchamiając Jira Service Management. Napływające wnioski i incydenty są teraz szybko rozwiązywane dzięki alertom, swarmingowi oraz elementom Runbook Confluence.

Zarządzanie zmianą odbywa się również na platformie Jira, która rejestruje szczegóły i pozwala na ich przegląd, a następnie zatwierdzenie.

Dzięki zintegrowanemu systemowi w obszarze DevOps sieć sklepów była w stanie zwiększyć zadowolenie klientów, wprowadzając coraz to nowsze udogodnienia.

Jira Service Management – efekty dla obszaru IT i dla biznesu

Pozytywne wyniki biznesowe korzystania z Jira Service Management są niezaprzeczalne:

Przyspieszysz pracę między rozwojem a operacjami IT dzięki lepszej widoczności i współpracy na wspólnej platformie

Sprawniej zareagujesz na incydenty i wykorzystasz je, aby zapobiegać ponownym awariom krytycznym aplikacji i oprogramowania

Szybciej wdrożysz zmiany przy lepszym zarządzaniu ryzykiem

Pracujesz w modelu DevOps
lub planujesz jego wdrożenie?

Poznaj jak Jira Service Management może pomóc Ci osiągnąć powyższe korzyści!

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.