Atlassian znalazł się na podium w pierwszej wersji Gartner Magic Quadrant for DevOps Platforms. Za największe zalety platformy uznano szeroki zakres zastosowań zarówno w działach IT i biznesowych oraz duże możliwości dopasowania do potrzeb każdej organizacji dzięki ekosystemowi aplikacji w Atlassian Marketplace.
Drugi rok z rzędu Atlassian został uznany za Lidera rynku w globalnych badaniach Gartner Magic Quadrant, w 2022 w kategorii dostawców ITSM, w 2023 w kategorii dostawców platform DevOps. W tegorocznej i zarazem pierwszej wersji Magicznego Kwadrantu dla platform DevOps Gartner ocenił 14 globalnych dostawców w 4 kategoriach: Liderzy, Wizjonerzy, Gracze Niszowi oraz Pretendenci. Obecność w kwadrancie liderów oznacza najwyższą pozycję firmy na rynku. Lista ta jest w przypadku DevOps wyjątkowo krótka – obok Atlassiana znalazły się na niej jeszcze tylko dwie firmy: Microsoft i GitLab.
Gartner definiuje platformy DevOps jako zintegrowane narzędzia, wykorzystujące różne technologie, które umożliwiają ciągłe dostarczanie oprogramowania przy użyciu praktyk Agile i DevOps. Ich funkcje obejmują cały cykl życia oprogramowania, od planowania produktu, kontroli wersji, ciągłej iteracji, automatyzacji testów, ciągłego wdrażania, orkiestracji wydań, po monitorowanie i automatyzację zasad bezpieczeństwa. W dobie cyfrowej transformacji znaczenie tych platform stale rośnie, ponieważ umożliwiają zespołom IT i deweloperskim łatwe tworzenie i dostarczanie aplikacji. Platformy DevOps pozwalają na:
- operacjonalizację zwinnych praktyk programistycznych;
- dostarczanie aplikacji mobilnych - tworzenie/testowanie/dostarczanie natywnych aplikacji mobilnych i internetowych;
- tworzenie scenariuszy Edge Computing - obsługa bezpiecznego dostarczania/aktualizacji dla IoT/urządzeń brzegowych;
- ułatwiają zachowanie zgodności z regulacjami;
- umożliwiają dostarczanie aplikacji natywnych dla chmury w środowiskach hybrydowych i wielochmurowych;
- zapewnianają samoobsługowe, wewnętrzne platformy deweloperskie.
Spis treści
Atlassian w ocenie Gartnera
Atlassian zdobył pozycję lidera dzięki swoim mocnym stronom, za które Gartner uznał:
- Planowanie i współpracę w zakresie treści, którą umożliwia współpraca pomiędzy Jira Software i Confluence. Jira Software jest najczęściej wdrażanym narzędziem do planowania i w ocenie Magic Quadrant spełnia wszystkie wymagania dotyczące zwinnego planowania. Baza wiedzy Confluence pozwala na współpracę w zakresie treści, a jej ścisła integracja z Jira zapewnia zawsze dodatkowy kontekst.
- Platforma przeznaczona dla wielu różnych użytkowników. Adresowana jest do inżynierów oprogramowania, programistów, menedżerów produktu i marketingu, zespołów ITOps i bezpieczeństwa. Portfolio produktów Atlassian - od Jira Product Discovery po Jira Service Management zaspokaja potrzeby wzystkich tych użytkowników.
- Rozszerzalność platformy. Nie ma jednego, uniwersalnego dla wszystkich przedsiębiorstw stosu technologicznego, dlatego Atlassian zbudował ekosystem rozwiązań dla platformy działajacy na zasadzie sklepu z aplikacjami, który zawiera obecnie ponad 5300 aplikacji i integracji od ponad 1250 partnerów. Atlassian Marketplace umożliwia dostosowanie rozwiązań do indywidualnych, specyficznych potrzeb każdej organizacji.
Magic Quadrant jest obiektywnym przewodnikiem po rynku. Firma Gartner nie popiera żadnych dostawców, produktów ani usług przedstawionych w swoich publikacjach badawczych i nie doradza użytkownikom technologii, aby wybierali tylko tych, którzy zdobyli najwyższe oceny. Warto jednak zaznaczyć, że chociaż Gartner nie rekomenduje żadnej z przedstawionych firm, to klienci najchętniej stawiają na rozwiązania Liderów.
Zarządzaj zwinnie usługami!
Poznaj Jira Service Management – nowoczesne rozwiązanie ITSM
Atlassian nie ustaje w doskonaleniu platformy DevOps
Platforma DevOps firmy Atlassian obejmuje rozwiązania: Bitbucket, Confluence, Jira Software, Jira Service Management i Opsgenie. Takie rozległe spektrum narzędzi pozwala na zarządzanie projektami, śledzenie zgłoszeń, zarządzanie kodem źródłowym, orkiestrację wydań i CD (Continuous Delivery), zarządzanie incydentami, zarządzanie zmianami i współpracę.
Firma Atlassian ciągle rozszerza możliwości swojego rozwiązania, by jeszcze lepiej wpisywały się w potrzeby użytkowników.
- Dodano Jira Product Discovery, rozwiązanie umożliwia zespołom produktowym ustalanie priorytetów dotyczących planów, łączenie zespołów biznesowych i technicznych.
- Dzięki funkcji Security in Jira powstałej w celu wyeliminowania luk w zabezpieczeniach natywnie włącza się do planowania DevSecOps.
- Platforma ocenić wpływ incydentów na środowisko deweloperskie. Pozwala połączyć średni czas odzyskiwania (MTTR), informacje o kondycji aplikacji i doświadczenie deweloperów, pobierając zdarzenia związane z zarządzaniem incydentami z Jira Service Management do katalogu komponentów oprogramowania Atlassian obsługiwanego przez Compass.
- Umożliwia lepszy wgląd w różne produkty i ich doskonalenie dzięki Atlassian Analytics.
- Dzięki usłudze Atlassian Intelligence użytkownicy mogą uzyskać natychmiastową pomoc wirtualnego agenta w Jira Service Management i przyspieszyć pracę, tworząc, podsumowując i wyodrębniając informacje z treści, a także uzyskać odpowoedź na dowolne pytanie dotyczące rodziny produktów Jira Cloud, Confluence Cloud lub Atlassian Analytics zadane w języku naturalnym.
- Nowe centrum wydań Atlassian zapewnia wielofunkcyjnym zespołom wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu do wysyłania zmian do klientów. Zespoły mogą wspólnie definiować wymagania dotyczące wydań – jednocześnie łatwo komunikując postępy dotyczące kamieni milowych w czasie rzeczywistym.
Więcej informacji o produktach Atlassian, w tym Jira Software, Confluence, Jira Service Management, Trello, Bitbucket i Jira Align można uzyskać na stronach:
Nadaj nowy wymiar działaniom ITSM
w Twojej Firmie
Dowiedz się, jak poprzez realizowane przez nas projekty
możemy w pełni wesprzeć Twoje działania