Jak rozwinie się w 2020 roku zarządzanie usługami informatycznymi?
To pytanie, które warto sobie zadać właśnie teraz, gdy rok 2020 dopiero się rozpoczyna. Postępująca w szalonym tempie cyfryzacja i rozwój nowoczesnych technologii powodują, że każdy rok przynosi wiele zmian w obszarze IT. Chcesz, aby twój zespół IT działał wydajnie? Czujnie obserwuj dynamikę zmian w zarządzaniu usługami informatycznymi.
My na początku 2020 roku podpowiadamy, jakie trendy w ITSM będą najbardziej istotne.
Trendy ITSM 2020 – co przede wszystkim?
Wśród istotnych trendów w zarządzaniu usługami informatycznymi wskazujemy trzy (naszym zdaniem) najważniejsze:
- Rozwój automatyzacji wykorzystującej AI i podążanie w kierunku hiperautomatyzacji.
- Upowszechnienie aplikacji mobilnych i uniezależnienie użytkowników wewnętrznych i zewnętrznych od siedziby firmy.
- Wzrost znaczenia Employee Experience w działach IT.
Na szczególną uwagę zasługuje technologia sztucznej inteligencji, która prawdopodobnie całkowicie odmieni wszelkie dziedziny związane z obsługą klienta. Już teraz wirtualni agenci i chatboty przejmują część procesów obsługi użytkowników, a to tylko przedsmak tego, co nas czeka, jeśli chodzi o zarządzanie usługami informatycznymi.
Trendy ITSM 2020 – co poza tym?
Kolejne tendencje, które wyraźnie zauważymy w rozwoju ITSM, związane są z ITIL v4, cyberbezpieczeństwem oraz wykorzystaniem narzędzi ITSM w działach biznesowych.
ITIL v4 zadba o standardy wdrażania nowych technologii opartych na filozofii Agile, Lean czy DevOps.
Nowe technologie lepiej zadbają o bezpieczeństwo danych i naszą cyfrową prywatność, która dla dojrzałych organizacji stanie się bardzo ważną wartością.
Koncepcja ESM usprawni procesy usługowe w firmach, scalając pracę działów IT i back-office.
Zmieni się także sama koncepcja zarządzania usługami IT. Stopniowo ITSM przekształci się w DSM (Digital Service Management). Początki tej ewolucji na pewno zaobserwujemy już w 2020 roku.
Chcesz wiedzieć więcej o prognozach w zarządzaniu usługami informatycznymi? Pobierz e-booka Co czeka ITSM w 2020 roku?
Oceń ten Artykuł