Zarządzanie usługami informatycznymi – co czeka je w 2020 roku?

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Jak rozwinie się w 2020 roku zarządzanie usługami informatycznymi? 

To pytanie, które warto sobie zadać właśnie teraz, gdy rok 2020 dopiero się rozpoczyna. Postępująca w szalonym tempie cyfryzacja i rozwój nowoczesnych technologii powodują, że każdy rok przynosi wiele zmian w obszarze IT. Chcesz, aby twój zespół IT działał wydajnie? Czujnie obserwuj dynamikę zmian w zarządzaniu usługami informatycznymi.

My na początku 2020 roku podpowiadamy, jakie trendy w ITSM będą najbardziej istotne.

Trendy ITSM 2020 – co przede wszystkim?

Wśród istotnych trendów w zarządzaniu usługami informatycznymi wskazujemy trzy (naszym zdaniem) najważniejsze:

  • Rozwój automatyzacji wykorzystującej AI i podążanie w kierunku hiperautomatyzacji.
  • Upowszechnienie aplikacji mobilnych i uniezależnienie użytkowników wewnętrznych i zewnętrznych od siedziby firmy.
  • Wzrost znaczenia Employee Experience w działach IT.

Na szczególną uwagę zasługuje technologia sztucznej inteligencji, która prawdopodobnie całkowicie odmieni wszelkie dziedziny związane z obsługą klienta. Już teraz wirtualni agenci i chatboty przejmują część procesów obsługi użytkowników, a to tylko przedsmak tego, co nas czeka, jeśli chodzi o zarządzanie usługami informatycznymi.

Trendy ITSM 2020 – co poza tym?

Kolejne tendencje, które wyraźnie zauważymy w rozwoju ITSM, związane są z ITIL v4, cyberbezpieczeństwem oraz wykorzystaniem narzędzi ITSM w działach biznesowych.

ITIL v4 zadba o standardy wdrażania nowych technologii opartych na filozofii Agile, Lean czy DevOps.

Nowe technologie lepiej zadbają o bezpieczeństwo danych i naszą cyfrową prywatność, która dla dojrzałych organizacji stanie się bardzo ważną wartością.

Koncepcja ESM usprawni procesy usługowe w firmach, scalając pracę działów IT i back-office.

Zmieni się także sama koncepcja zarządzania usługami IT. Stopniowo ITSM przekształci się w DSM (Digital Service Management). Początki tej ewolucji na pewno zaobserwujemy już w 2020 roku.

Chcesz wiedzieć więcej o prognozach w zarządzaniu usługami informatycznymi? Pobierz e-booka Co czeka ITSM w 2020 roku?  

Oceń ten Artykuł

Czytaj więcej

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.