Atlassian wśród najlepszych na świecie dostawców ESM

Udostępnij post

Atlassian znalazł się w raporcie Forrester Wave wśród liderów globalnego rynku ESM, a jego strategia rozwoju otrzymała najwyższe noty.

Atlassian został uznany za lidera rynku ESM w raporcie The Forrester Wave: Enterprise Service Management, Q4 2023. To już kolejne światowe badanie, które docenia jakość i wszechstronność oferowanych przez firmę rozwiązań. W 2022 i 2023 Atlassian był wśród dostawców najlepszych w swojej klasie rozwiązań w Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Platforms (2022) oraz w Gartner Magic Quadrant dla platform DevOps (2023).

Systemy ITSM coraz częściej także do zarządzania usługami przedsiębiorstwa (Enterprise Service Management), oferując przepływy pracy specyficzne dla biznesu. Forrester definiuje ESM jako „rozszerzenie funkcji zarządzania usługami IT poza poza działy techniczne w celu rozwiązania problemów biznesowych za pośrednictwem wspólnej platformy oraz przyspieszenie innowacji poprzez tworzenie nowych przepływów pracy przy zastosowaniu low-code i no-code”.

Spis treści

Raport Forrester Wave opisuje rynek pod kątem największych i najszybciej rozwijających się dostawców. Publikacja ta może być bardzo pomocnym narzędziem dla firm planujących zakup i wdrożenie ESM, ponieważ ujednolicona ocena ułatwia porównanie rozwiązań. Analizując oferty 12 najważniejszych, globalnych dostawców ESM Forrester stosuje autorską metodykę, która opiera się na 24 różnych kryteriach pogrupowanych według trzech głównych kategorii:

Forrester po przeanalizowaniu wszystkich danych podzielił dostawców ESM na liderów, silnych graczy, konkurentów i pretendentów. Liderzy to najmocniejsza grupa firm oferujących dojrzałe, kompleksowe i zintegrowane zestawy narzędzi łączące zespoły programistyczne, IT i biznesowe w celu zwiększenia wydajności pracy w całym cyklu świadczenia usług. Na sam szczyt dotarły w IV kwartale 2023 roku tylko trzy firmy: Atlassian , BMC i ServiceNow.

Atlassian w ocenie Forrestera

Według Forrestera Atlassian (oceniano Jira Service Management w wersji 5.9.x) oferuje jedną z najlepszych na świecie platform ESM. Upraszcza ona współpracę zespołów technicznych i nietechnicznych w całym przedsiębiorstwie. Dzięki obszernej bibliotece szablonów platforma umożliwia klientom szybkie tworzenie różnych przepływów pracy, które spełniają ich specyficzne potrzeby biznesowe. Citizen developers mogą pobrać taki szablon ze społeczności i opracować kolejne obiegi spaw związanych z zarządzaniem usługami, aby stale wspierać wymagania swojej organizacji zmieniające się wraz z jej rozwojem.

Dzięki szybkiemu wdrożeniu, przejrzystym cenom i łatwej w obsłudze platformie, Jira Service Management oferuje krótszy czas uzyskania wartości i szybszy zwrot z inwestycji.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (Atlassian Intelligence) w JSM zwiększa efektywność pracy automatyzując przekierowywanie zgłoszeń, filtrowanie alertów oraz działania naprawcze. Natomiast generatywna sztuczna inteligencja w postaci czatu z którym można komunikować się w języku naturalnym ma znaczący wpływ na dobre doświadczenie pracowników i klientów.

Strategia rozwoju ESM została przez Forrester oceniona najwyżej. Wszystkie jej elementy składowe: wizja, innowacyjność, roadmap, ekosystem partnerski, adopcja, elastyczność, transparentność cenowa oraz społeczność otrzymały notę 5 (w skali od 0 do 5). Nic dziwnego, ponieważ plany rozwoju Atlassian ESM są bardzo wszechstronne i obejmują różnorodne inwestycje, takie jak m. in. zaawansowana automatyzacja wspierana przez AI i orkiestracja, które zapewniają kompleksową widoczność całego cyklu życia usługi.

Ocena Forrestera koresponduje z doświadczeniami klientów, którzy od dawna stawiają na rozwiązania Atlassian. Obecnie z Jira Service Management korzysta prawie 50 tys. firm na całym świecie. To zarówno wielkie korporacje, w tym firmy z listy Fortune 500, jak i niewielkie przedsiębiorstwa z różnych branż. Przykładowo: wśród użytkowników JSM znalazło się 100 zespołów Twittera (obecnie X). JSM wspiera każdy rodzaj działalności. Przykładowo Sotheby’s, jeden z największych domów aukcyjnych na świecie, wykorzystuje to rozwiązanie do zarządzania obiektami w swoich lokalizacjach w Nowym Jorku i Londynie, w celu nadzorowania procesu konfiguracji wystaw i transferów dzieł sztuki.

Forrester ocenia Jira Service Management ( Version 5.9.x) jako narzędzie ESM

Obecna oferta

4,34

Moduły funkcjonalne

3,80

platforma

5,00

zarządzanie technologią

4,40

 

 

Strategia

5,00

wizja

5,00

innowacyjność

5,00

roadmap

5,00

Ekosystem partnerski

5,00

adopcja

5,00

elastyczność i transparentność cenowa

5,00

społeczność

5,00

 

 

Obecność na rynku

5,00

liczba klientów

5,00

przychody

5,00

W skali od 0 (najniższa ocena) do 5 (najwyższa ocena).

źródło: Forrester Wave Enterprise Service Management, Q4 2023

Umów się na darmową konsultację

Dowiedz się krok po kroku jak wdrożyć ESM i zwiększyć efektywność Twoich procesów biznesowych

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.