Jak przygotować się na zakończenie wsparcia Atlassian Server?

Udostępnij post

“15 lutego 2024 roku, Atlassian i partnerzy Marketplace nie będą już świadczyć usług wsparcia technicznego ani udostępniać aktualizacji zabezpieczeń czy poprawek błędów dotyczących krytycznych luk w zabezpieczeniach.” - przeczytamy na oficjalnej stronie atlassian.com. Co to oznacza dla klientów i jak przygotować się do zmian? Szczegóły w poniższym artykule.

Spis treści

Koniec wsparcia technicznego dla klientów korzystających z produktów Atlassian w wersji Server

Oznacza to, że firma Atlassian oraz partnerzy Marketplace przestaną świadczyć usługi wsparcia technicznego i nie będą udostępniać aktualizacji zabezpieczeń lub poprawek błędów dla tych produktów. Po 15.02.2024 r. nie będzie już dostępne oficjalne wsparcie techniczne ze strony Atlassian ani aktualizacje mające na celu poprawę bezpieczeństwa i rozwiązanie ewentualnych krytycznych luk.

Jakich produktów dotyczy zmiana?

Wyjątek stanowią:

Fisheye i Crucible: nadal będzie można kupić nowe licencje na produkty Fisheye i Crucible, które pozostają dostępne w trybie podstawowej obsługi technicznej.

Aplikacje Marketplace: Dotychczasowi klienci mogą dokonywać zakupu nowych aplikacji do wersji Server ze sklepu Marketplace do 15 lutego 2023 roku. Wsparcie techniczne aplikacji do wersji Server ze sklepu Marketplace zakończy się jednak po 15 lutego 2024 roku.

Aplikacje opracowane przez Atlassian uwzględnione w subskrypcji Data Center: w ramach wycofania wersji Server ze sprzedaży oraz zakończenia jej wsparcia dodajemy kilka nowych aplikacji opracowanych przez Atlassian do subskrypcji Data Center:

  • Jira Software Data Center: Advanced Roadmaps (dawniej Portfolio for Jira)
  • Confluence Data Center: Team Calendars for Confluence, Analytics for Confluence
  • Jira Service Management Data Center: Insight – Asset Management i Insight Discovery

Przeprowadź migrację
Jiry z Optimatis

Jakie ryzyko niesie za sobą kontynuowanie korzystania z wersji Server produktów Atlassian bez wsparcia technicznego i aktualizacji bezpieczeństwa?

Bezpieczeństwo - brak regularnych aktualizacji zabezpieczeń oznacza, że potencjalne luki w zabezpieczeniach pozostaną niewykryte i nienaprawione. To sprawia, że Twoje systemy będą bardziej podatne na ataki hakerów i zagrożenia cybernetyczne.

Problemy techniczne - bez wsparcia technicznego, w przypadku wystąpienia problemów technicznych lub błędów, nie będziesz mieć dostępu do oficjalnej pomocy technicznej ze strony Atlassian, co może utrudnić rozwiązanie problemów i wpłynąć na wydajność Twojego systemu.

Wątpliwa zgodność z przepisami - nieaktualne oprogramowanie może naruszać wymagania związane z przepisami i standardami branżowymi, co może prowadzić do potencjalnych konsekwencji prawnych lub finansowych.

Brak nowych funkcji - bez wsparcia technicznego nie będziesz mieć dostępu do nowych funkcji i ulepszeń, które są wprowadzane w kolejnych aktualizacjach produktów Atlassian.

Aby zachować bezpieczeństwo i czerpać korzyści płynące z ciągłej innowacji, w Optimatis zalecamy wszystkim klientom migrację systemów do wersji Cloud.

Słyszymy Wasze obiekcje dotyczące przestojów pracy, utraty ważnych informacji oraz błędów uniemożliwiających optymalne funkcjonowanie firmy. Zdajemy sobie sprawę, że cały proces może się wiązać ze stresem i dodatkowym nakładem pracy ze strony klientów.

Jednocześnie zapewniamy – w przypadku migracji Jira (lub innych rozwiązań Atlassian) prowadzonej przez certyfikowanych ekspertów, nie musisz obawiać się niepowodzeń.

Jak wygląda proces migracji przeprowadzonej przez Optimatis?

Krok 1
Przegląd aktualnego środowiska.


Sprawdzamy Twój system, pod kątem:
- konfiguracji serwera (architektury, OS, bazy danych, ustawień java, proxy i innych)
- konfiguracji aplikacji (zaimplementowanych procesów, uprawnień itp.)
- dodatkowych komponentów

Krok 2
Przedstawiamy rekomendację oraz plan działań.

Krok 3
Przygotowujemy środowisko testowe:


- uruchamiamy projekt migracji u producenta aplikacji
- ustalamy zespół i harmonogram

Krok 4
Migracja danych i funkcjonalności:


- wsparcie Atlassiana
- wsparcie producentów dodatków
- skrypty własne

Krok 5
Testowanie

Krok 6
Uruchomienie produkcyjne

Po zakończeniu migracji, w Optimatis zapewniamy odpowiednią ilość godzin wsparcia, w celu zapewnienia naszym klientom natychmiastową pomoc w przypadku nieoczekiwanych sytuacji oraz wygodę związaną z łatwym dostępem do naszych specjalistów. Oferujemy także pełen zakres wsparcia IT i ciągłe monitorowanie poprawności działania infrastruktury, aby zapewnić naszym klientom spokój i pewność, że ich systemy działają sprawnie.

Zalecamy jak najszybszą migrację z wersji Server do chmury, aby zapewnić Twojej firmie kontynuację wsparcia i korzyści oferowanych przez wersję Cloud.

Optimatis przeprowadził już wiele podobnych migracji, dlatego doskonale znamy wszystkie aspekty związane z całym procesem.

Mamy doświadczenie we wdrażaniu narzędzi Atlassian w firmach o różnym zasięgu działania i z różnych sektorów. Jesteśmy Atlassian Gold Solutions Partner, dlatego wiemy, jak przeprowadzić cały proces bez problemów, które mogłyby wpłynąć na jakość pracy w Twojej firmie.

Zabezpiecz swoje dane i operacje - przeprowadź z nami migrację Jiry do chmury.

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą i doradzimy najlepsze rozwiązanie.

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.