Koniec z przełączaniem kontekstu lub ręcznym rejestrowaniem zgłoszeń w usługach Teams i Jira Service Management. Dzięki aplikacji Jira Cloud for Teams zespoły wsparcia i dewelopmentu mogą używać jednej platformy do realizacji swoich celów.
Zarówno Jira jak i MS Teams są używane w wielu organizacjach z różnych branż i o rożnej wielkości, jednak zazwyczaj nie są ze sobą zintegrowane.
Jira, produkt firmy Atlassian, to jedno z najbardziej znanych narzędzi do zarządzania projektami i usługami używane w 146 971 przedsiębiorstwach na całym świecie. Spośród wszystkich klientów korzystających z Jira, 39% to małe przedsiębiorstwa (zatrudniające mniej niż 50 pracowników), 47% – średnie, a 14% – duże (zatrudniające ponad 1000 pracowników). Najwięcej użytkowników Jira pochodzi z branży technologii informatycznych i usług (21%), oprogramowania komputerowego (15%) oraz usług finansowych (9%).
Spis treści
Kto korzysta z Jira (według branż)?
IT i usługi | 21% |
oprogramowanie | 15% |
usługi finansowe | 9% |
firmy internetowe | 9% |
opieka zdrowotna | 5% |
handel detaliczny | 4% |
telekomunikacja | 3% |
inne | 29% |
Microsoft Teams to platforma do spotkań video i współpracy zespołowej. Podczas pandemii odnotowała ogromny wzrost liczby użytkowników, z 20 milionów w listopadzie 2019 roku do 44 milionów w marcu 2020 roku, a następnie 75 milionów w kwietniu 2021 roku. Jest coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem do komunikacji
Kto korzysta z MS Teams (według branż)?
IT i usługi | 15% |
firmy internetowe | 9% |
oprogramowanie | 6% |
opieka zdrowotna | 5% |
NGO | 4% |
budownictwo | 3% |
marketing i reklama | 2% |
inne | 56% |
Ponieważ Teams i Jira Cloud (chmurowa wersja Jira Service Management, Jira Software, Confluence) działają w firmach jako rozwiązania niezależnie, ich integracja ułatwiłaby codzienną pracę zespołom świadczącym usługi IT lub zajmujących się tworzeniem oprogramowania komputerowego. Zamiast przełączać się pomiędzy aplikacjami używaliby jednej platformy do realizacji swoich celów. Atlassian wyszedł naprzeciw tym potrzebom oferując Jira Cloud for Teams. Aplikacja ta umożliwia połączenie projektów Jira z Microsoft Teams. Dzięki temu można pracować z dwoma narzędziami korzystając z jednego widoku, co przekłada się na krótszy czas realizacji zadań.
Integracja obu rozwiązań znacznie ułatwia pracę zespołom IT ponieważ:
- pozwala na tworzenie nowych zgłoszeń dzięki automatycznemu przekształceniu wiadomości w Teams na opis zgłoszenia. Użytkownicy mogą przekonwertować wiadomość czatu w Teams na nowe zgłoszenie Jira lub dodać komentarz do już istniejącego zgłoszenia za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności logowania się do Jira Cloud;
- wizualizuje zgłoszenia Jira w Teams i sortuje je według statusów: "opracowane", "przeglądane" lub "przypisane";
- pozwala przeglądać ostatnie sprawy w Jira bezpośrednio z czatu Teams lub wiadomości e-mail programu Outlook;
- chatbot Jira Cloud jest jedną z najnowszych funkcji dodanych do aplikacji Jira Cloud for Teams. Umożliwia on członkom zespołu wyszukiwanie spraw, przypisywanie ich współpracownikom, edytowanie zgłoszeń, rejestrowanie czasu realizacji. Użytkownicy mogą wywołać bota podczas konwersacji w Teams, a następnie wyszukać elementy zadając pytanie w języku naturalnym;
- dzięki chatbotowi użytkownicy mogą używać swoich smartfonów do omawiania zgłoszeń w Jira bez konieczności korzystania z interfejsu Jira. Jest to pomocne rozwiązanie, gdyż aplikacja mobilna Jira nie posiada funkcji czatu;
- integracja jest dwukierunkowa: po zainstalowaniu konektora Microsoft Teams for Jira, użytkownicy mogą współpracować nad zgłoszeniami w Jira za pośrednictwem Teams i uzyskiwać dostęp do czatu Teams z poziomu platformy Jira. Wszystkie odpowiedzi pojawiają się natychmiast zarówno w Teams, jak i Jira. Daje to możliwość kontynuowania pracy bez przełączania systemów, zapewniając synchronizację projektów na obu platformach.
W artykule wykorzystano informacje z: