Jak usprawniamy pracę w działach prawnych? Historia wdrożenia ESM u jednego z naszych klientów

Udostępnij post

Usprawniona interakcja pomiędzy prawnikami zatrudnionymi wewnętrznie w firmie, a ich “klientami”, czyli pracownikami firmy, przyczynia się do redukcji kosztów działu prawnego oraz zwiększenia jego wydajności.

Skuteczne zarządzanie procesami w firmie wymaga zagwarantowania, że żadne zgłoszenie nie zostanie pominięte, każda sprawa zostanie poddana ocenie i przypisana do właściwego prawnika lub odesłane do nadawcy w celu uzupełnienia.

Często mówimy o tym, że zajmujemy się wdrożeniem systemu ITSM, jednak dziś chcemy zwrócić Waszą uwagę na kolejne pojęcie, którym jest ESM, czyli Enterprise Service Management, umożliwiający wdrożenie Jiry i jej funkcjonalności w całej organizacji.

Poniżej jedna z historii wdrożenia.

Kilka lat temu zgłosił się do nas klient, który posiadał już Jirę w dziale IT i współpracował na co dzień z Optimatis w zakresie wdrożenia, konsultacji oraz opieki nad systemem. Po dłuższym czasie korzystania z produktów Atlassiana, zauważył  potrzebę usprawnienia komunikacji wewnętrznej w firmie. Zależało mu na rozwiązaniu, które łączyłoby dział prawny z pozostałymi dziedzinami działalności przedsiębiorstwa i działałby tak samo sprawnie jak w jego dziale IT.

Lepsza komunikacja między prawnikami zatrudnionymi wewnątrz organizacji, a ich klientami (pracownikami firmy) wpływa na obniżenie kosztów funkcjonowania działu prawnego i wzrost jego efektywności. Dobra organizacja procesów w firmie wymaga zapewnienia, że żadne zlecenie nie zostanie nieobsłużone, każde z nich będzie ocenione i zadekretowane do określonego prawnika lub odesłane do nadawcy, w celu uzupełnienia.

Przy dobrze zaplanowanym systemie zgłoszeń:

Zwiększ jakość i efektywność zarządzania usługami w całej organizacji

I właśnie taki proces zaprojektowaliśmy dla naszego klienta w Jira, bo – Yes, We Can!

A jak to zrobiliśmy, krok po kroku?

W pierwszej kolejności spotkaliśmy się z działem prawnym naszego klienta, po to by poznać ich zadania, tryb pracy jaką wykonują oraz ich mniej standardowe potrzeby.

Zbadaliśmy codzienny tryb pracy:

Czy w organizacji jest jedna osoba przyjmująca dokumenty i rozdzielająca między pracowników?

Czy wszystko ląduje na mailu? (co z naszego doświadczenia bardzo szybko wprowadza bałagan, błędy i opóźnienia)

Ustaliliśmy też, czy dział prawny klienta współpracuje na co dzień z innymi, zewnętrznymi firmami prawnymi.

W trakcie rozmowy dowiedzieliśmy się, że bardzo istotną kwestią będzie w tym przypadku dbanie o tajność aktów oraz zarządzanie dostępami do każdej poszczególnej sprawy.

Następnym krokiem w naszej współpracy było przygotowanie i przedstawienie klientowi dopasowanego na miarę projektu systemu Jira. Czasem nasza praca przypomina zawód krawca 🙂

Po kilku uwagach działu prawnego i wdrożonych poprawkach, mieliśmy gotową wersję testową, idealną do sprawdzenia na “żywym organizmie”.

Jakie “smaczki” zawierał przygotowany przez nas system?

Nasza otwartość na realizację zadań z zakresu poza IT, pozwoliła na szybkie wdrożenie procesu.

Po testach mieliśmy już możliwość sprawnie wdrożyć system w życie codzienne firmy. Z informacji, które docierają do nas od klienta wiemy, że współpraca między zespołami uległa znacznej poprawie!

 “Nie musimy ciągle chodzić od biurka do biurka i zajmować sobie nawzajem czas pytając do kogo zgłaszać daną kwestię prawną. Teraz do biura prawników przychodzę tylko na kawę.” – cytat z maila od naszego klienta.

Czy czujesz potrzebę usprawnienia komunikacji między działami w Twojej firmie?

Daj znać! Znajdziemy rozwiązanie.

Jira + Optimatis
rozwiązanie, które gwarantuje jakość
i kontrolę nad procesami w całej firmie!

Zwiększ efektywność swojego działu IT!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możesz poprawić efektywność pracy Twojego działu IT.